Menu


Voorwaarden

Om recht te hebben op deze uitkering moet je voldoen aan volgende voorwaarden:

  • Belgische nationaliteit bezitten
  • verblijven op het Belgisch grondgebied

Bedrag

De tegemoetkoming wordt berekend op jaarbasis maar wordt maandelijks uitbetaald.

De grootte van het bedrag hangt enerzijds af van de medische categorie en anderzijds van de gezinscategorie waaronder je valt. 

Procedure

  • Maak een afspraak.
  • De aanvraag wordt elektronisch ingediend.
  • Tegelijkertijd zal uw geneesheer eveneens een rapport ontvangen. Dat rapport zal de geneesheer vervolledigen en overmaken aan de FOD Sociale Zekerheid met nodige bijlagen.
  • De FOD Sociale Zekerheid zal een beslissing nemen en betrokkene hiervan in kennis stellen.
  • De betaling van de tegemoetkoming gebeurt door de FOD Sociale Zekerheid.

Wat meebrengen?

Je identiteitskaart of een volmacht voor personen die zich niet zelf kunnen aanmelden om de aanvraag in te dienen.

Downloads

pdf
Volmacht.pdf
Grootte: 136 KB

Contact

Dienst Burgerzaken

Sint-Bernardusabdij 1
2620 Hemiksem

Tel: 03 288 26 70
E-mail: johnny.claes@hemiksem.be

Het Administratief Centrum is enkel open op afspraak, u kan voor een afspraak bellen naar 03 288 26 20 of mailen naar afspraken@hemiksem.be.

Op de dienst Burgerzaken kan je onder andere terecht voor allerlei identiteitsbewijzen, de aangifte van een pasgeborene of het plannen van een huwelijk.  Ook voor je rijbewijs moet je hier zijn.

Vraag je documenten op via het e-loket

Openingsuren

Maandag:
9.00u - 12.00u
Dinsdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u, 18.00u - 19.30u
Woensdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u
Donderdag - vrijdag:
9.00u - 12.00u
Zaterdag - zondag:
Gesloten

Deze dienst is nu gesloten