Menu

Naar de lijst

Vraag je documenten op via het e-loket

Gepubliceerd op
E-loket

Is een verplaatsing naar het gemeentehuis altijd nodig? Niet echt. Heel wat documenten kan je immers elektronisch opvragen via het e-loket op onze website. Zo spaar je een afspraak uit, je verplaatsing en vaak ook het wachten.

We trachten het contact tussen jou en het gemeentebestuur zo efficiënt mogelijk te maken. Wist je dat je heel wat documenten zelf online kan aanvragen? Dat doe je eenvoudig via het e-loket. Zo kan je bij dienst burgerzaken verschillende attesten opvragen, zoals een attest van woonst, gezinssamenstelling of uittreksel uit het strafregister. Ook de milieudienst en de vrijetijdsdienst hebben enkele tools via het e-loket die erg gebruiksvriendelijk zijn.

Vaak voldoet het om een eID-lezer te hebben maar ook via de Itsme-app kan je je eenvoudig inloggen en heb je op enkele minuten tijd je document gedownload.

We hebben het e-loket bovenaan op de homepage van onze website geplaatst zodat je met slechts enkele klikken je aanvraag kan doen. Wat je allemaal kan downloaden, reserveren of aanvragen, vind je op: https://hemiksem.be/e-loket


;