Menu

Naar de lijst

Vraag je documenten op via het e-loket

Gepubliceerd op
E-loket

Is een verplaatsing naar het gemeentehuis altijd nodig? Niet echt. Heel wat documenten kan je immers elektronisch opvragen via het e-loket op onze website. Zo spaar je een afspraak uit, je verplaatsing en vaak ook het wachten. 

Hemiksem tracht je contact met je gemeente zo efficiënt mogelijk te maken. Klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en snelheid zijn hierbij enkele begrippen die je leven in Hemiksem aangenaam moeten maken. Vaak vormt het maken van een afspraak met een gemeentedienst nog een drempel bij velen terwijl je zelf heel wat documenten online kan opvragen. 
Via het e-loket  kan je bij de dienst burgerzaken attesten zoals bijvoorbeeld een attest van woonst, gezinssamenstelling of uittreksel uit het strafregister opvragen. Ook de milieudienst en de vrijetijdsdienst hebben enkele tools via het e-loket die erg gebruiksvriendelijk zijn. 

Vaak voldoet het om een eID-lezer te hebben maar ook via de Itsme-app kan je je eenvoudig inloggen en heb je op enkele minuten tijd je document gedownload. 

We hebben het e-loket bovenaan op de homepage van onze website geplaatst zodat je met slechts enkele klikken je aanvraag kan doen. Het e-loket zal in de toekomst nog uitbreiden zodat je van thuis uit, of ergens onderweg, steeds meerdere documenten kan aanvragen en/of reserveringen maken. 

Wat je allemaal kan downloaden, reserveren of aanvragen, vind je op: https://hemiksem.be/e-loket


;