Menu

Naar de lijst

Gemeentediensten enkel nog open voor dringende zaken

Gepubliceerd op
coronaabdij

Het administratief centrum is enkel op afspraak toegankelijk naar aanleiding van de coronamaatregelen en dit tot nader bericht nog tot en met 5 april.

  • Er is voortaan sprake van een dienstverlening waarin enkel DRINGENDE zaken wordt behandeld.
  • Een afspraak kan worden gemaakt via het nummer 03 288 26 20 of via informatie@hemiksem.be. De diensten blijven telefonisch bereikbaar.
  • Wie het gemeentehuis wil betreden wordt geregistreerd op afspraak.
  • Maak maximaal gebruik van digitale aanvragen op de website www.hemiksem.be/inwoners. Ook vragen gaan via informatie@hemiksem.be
    Fysieke contacten moeten maximaal vermeden worden. 

Niet-dringende zaken kan je best uitstellen tot een latere datum.

Voorbeelden van niet-dringende vragen:

Aanvragen/vervangen/activering eID - Kids-id en eVK zonder spoed (m.a.w. ze is nog een tijdje geldig).

Rijbewijs omwisseling van kaartmodel naar bankkaartmodel of waarvan de medische schifting nog niet vervallen is

Internationale rijbewijzen

Opvragen gegevens.

Reispas is gewone procedure

Ouderlijke toestemming voor vakantie

Aanvragen Pensioen, tegemoetkoming, euthanasie,…..

* adreswijzingen aankomsten en interne mutaties gebeuren via mail en zullen de gewone weg volgen.

Voorbeelden van dringende vragen:

Aanvraag wegens verlies/diefstal (eID – KIDS-id – eVK – AI)

Rijbewijs of voorlopig rijbewijs verloren

Aanvraag voorlopig en definitief rijbewijs – ondertekenen en voorzien van de nodige bescheiden (enkel via mail) – betaling later

Identiteitskaart met spoed **

Reispas in spoedprocedure **

** mits voorlegging van attest van werk of ticket. Alle niet-essentiële verplaatsingen en reizen naar het buitenland zijn verboden tot minstens 5 april 2020.

Wat de aangiften en omwisseling overlijdens betreft, doen we alles digitaal. Alle documenten worden ingescand en per mail uitgewisseld. De originele documenten mogen later worden binnengebracht. Als documenten moeten ondertekend worden, dan worden deze ondertekend en nadien ook ingescand en gemaild.

Vragen over dossiers met betrekking tot vreemdelingenzaken worden doorgeschakeld naar de desbetreffende dienst die in de eerste plaats telefonische ondersteuning zal bieden.

Afhalen van rijbewijzen en/of reispassen aan het snelloket ook via AFSPRAAK.

Budgetmeters

Personen en gezinnen die een budgetmeter hebben, kunnen deze nog steeds komen opladen in het administratief centrum.

Wel dienen zij hiervoor noodzakelijk een afspraak te maken via het nummer 03 288 26 20.

Het is ook mogelijk om een budgetmeter op te laden bij Fluvius - Antwerpsesteenweg 260 in Hoboken. Dit is dag en nacht mogelijk aangezien deze terminal buiten staat.


Contact

Dienst Burgerzaken

Sint-Bernardusabdij 1
2620 Hemiksem

Tel: 03 288 26 70
E-mail: johnny.claes@hemiksem.be

Het Administratief Centrum is enkel open op afspraak, u kan voor een afspraak bellen naar 03 288 26 20 of mailen naar afspraken@hemiksem.be.

Op de dienst Burgerzaken kan je onder andere terecht voor allerlei identiteitsbewijzen, de aangifte van een pasgeborene of het plannen van een huwelijk.  Ook voor je rijbewijs moet je hier zijn.

Vraag je documenten op via het e-loket

Openingsuren

Maandag:
9.00u - 12.00u
Dinsdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u, 18.00u - 19.30u
Woensdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u
Donderdag - vrijdag:
9.00u - 12.00u
Zaterdag - zondag:
Gesloten
Deze dienst is gesloten op volgende dagen: 25/12/2020
Deze dienst is nu gesloten
;