Menu

Naar de lijst

Dienst burgerzaken open op afspraak

Gepubliceerd op
burgerzaken

Het administratief centrum blijft enkel op afspraak toegankelijk.

  • Een afspraak kan worden gemaakt via het nummer 03 288 26 20 of via informatie@hemiksem.be. De diensten blijven telefonisch bereikbaar.
  • Wie het gemeentehuis wil betreden wordt geregistreerd op afspraak.
    • maandag tot vrijdag van 9 tot 12 uur
    • dinsdag en woensdag van 14 tot 16 uur
    • dinsdagavond van 18 tot 19.30 uur
  • Maak maximaal gebruik van digitale aanvragen op de website www.hemiksem.be/inwoners. Ook vragen gaan via informatie@hemiksem.be

Adreswijzigingen

  • De aangifte van adresverandering wordt geregistreerd in het bevolkingsregister. De burgers worden gevraagd dit via elektronische weg te doen (of via mijn dossier).
  • Ook het GSM-nummer en de hoedanigheid (eigenaar/huurder) dient opgegeven te worden
  • Vanaf heden wordt de wijkagent terug ingeschakeld voor woonstcontrole.

Identiteitskaarten - verblijfskaarten

  1. Alle burgers zijn momenteel ingeschreven. Binnen de 14 dagen zal iedereen een uitnodiging ontvangen om het adres op de eID te plaatsen. We vragen de bevolking hiervoor een afspraak te maken en slechts één gezinslid af te vaardigen met de eID en code van alle gezinsleden. Dit is een veiligheidsmaatregel ingevolge de coronamaatregelen.
  2. Alle burgers die een eID - Kids-ID of eVK aangevraagd hebben en ondertussen eveneens codes ontvingen, worden gevraagd ook hiervoor een afspraak te maken voor activering.
  3. Burgers waarvan in de nabije toekomst hun eID zal vervallen of kinderen die ondertussen de leeftijd van 12 jaar bereikt hebben zullen eveneens een uitnodiging ontvangen voor de hernieuwing. (ook afspraak)

Geboortepremie 

Ouders zullen een uitnodiging ontvangen om de geboortepremie komen af te halen (op afspraak)

Neem ook zeker eens een kijkje op ons E-loket.


Contact

Dienst Burgerzaken

Sint-Bernardusabdij 1
2620 Hemiksem

Tel: 03 288 26 70
E-mail: bevolking@hemiksem.be

Het Administratief Centrum is enkel open op afspraak. Meer info kan u hier vinden.

Op de dienst Burgerzaken kan je onder andere terecht voor allerlei identiteitsbewijzen, de aangifte van een pasgeborene of het plannen van een huwelijk.  Ook voor je rijbewijs moet je hier zijn.

Vraag je documenten op via het e-loket

Openingsuren

Maandag:
9.00u - 12.00u
Dinsdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u, 18.00u - 19.30u
Woensdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u
Donderdag - vrijdag:
9.00u - 12.00u
Zaterdag - zondag:
Gesloten
Deze dienst is gesloten op volgende dagen: 01/05/2024, 09/05/2024, 10/05/2024, 20/05/2024, 11/07/2024, 12/07/2024, 21/07/2024, 15/08/2024, 16/08/2024, 01/11/2024, 02/11/2024, 11/11/2024, 25/12/2024, 26/12/2024, 27/12/2024
Deze dienst is nu gesloten
;