Erfopvolging
Voor de deblokkering van de bankrekeningen zijn niet langer de verklaring van erfrecht (ondertekend door het gemeentebestuur) en de akte van bekendheid nodig.
KadasterVoor de deblokkering van de bankrekeningen zijn niet langer de verklaring van erfrecht (ondertekend door het gemeentebestuur) en de akte van bekendheid nodig.
KadasterAttest van erfopvolging
Akte van erfopvolging
Attest van erfopvolging
Ga naar het bevoegde registratiekantoor van de woonplaats van de overledene, voor de gemeente Brecht is dit:
Op basis van de inlichtingen waarover je beschikt krijg je van het registratiekantoor een aanvraagformulier. De ontvanger van het registratiekantoor levert het attest af nadat hij alle nodige raadplegingen en onderzoeken heeft gedaan, dit duurt ongeveer vier weken.
Akte van erfopvolging
Deze akte levert een notaris af.
Neem hiervoor contact op met burgerlijkestand@hemiksem.be of op 03/288 26 72.
Belangrijke stukken :
De dienst zal met jou je aanvraag overlopen en overleggen welke stappen er dienen te gebeuren.
Rregistratiekantoor Antwerpen
Italiëlei 4 Bus 3
2000 Antwerpen
antwerpenhuurcontract@minfin.fed.be (Enkel voor de huurcontracten)
tel: 02 575 63 40 (Enkel voor de huurcontracten)
fax: 02 579 86 92 (Enkel voor de huurcontracten)
Registratie van onderhandse akten en aanvragen van Belgische nationaliteit:
tel: 02 575 57 90 (onderhandse akten, gerechtsdeurwaardersakten, gerechtelijke akten, nationaliteitskeuze)
fax: 02 579 71 57
e-mail: kant.reg.antwerpen10@minfin.fed.be
Voor attesten van erfopvolging:
registratiekantoor Antwerpen 3
Italiëlei 4 Bus 3
2000 Antwerpen
tel: 02 575 57 40
fax: 02 579 71 56
Instanties zoals bijvoorbeeld het ziekenfonds vragen soms om een erfrechtverklaring. Ga hiervoor naar de dienst burgerlijke stand van de laatste woonplaats van de overledene. Deze dienst stelt aan de hand van het trouwboekje en eventueel opzoekwerk kosteloos de erfrechtverklaring op.
Sint-Bernardusabdij 1
2620 Hemiksem
Tel: 03 288 26 70
E-mail: bevolking@hemiksem.be
Het Administratief Centrum is enkel open op afspraak. Meer info kan u hier vinden.
Op de dienst Burgerzaken kan je onder andere terecht voor allerlei identiteitsbewijzen, de aangifte van een pasgeborene of het plannen van een huwelijk. Ook voor je rijbewijs moet je hier zijn.
Vraag je documenten op via het e-loket.