Menu

Beroepskaart

De beroepskaart voor vreemdelingen is een machtiging die de vreemdelingen toelaat om in België zelfstandige activiteiten uit te oefenen.


Aanvraag

Je moet je aanvraag tot het krijgen van een beroepskaart indienen bij:

  • de Belgische diplomatieke of consulaire post van jouw land van verblijf, indien je in het buitenland leeft;
  • een erkend ondernemingsloket naar keuze indien je beschikt over een geldig "attest van immatriculatie model A" of een "bewijs van inschrijving in het vreemdelingenregister".

Het aanvraagformulier kan je hier downloaden of afhalen bij het gemeentebestuur, evenals een document van goed gedrag en zeden. Met deze documenten kan je jezelf aanmelden bij een ondernemingsloket (kruispuntbank) of bij een consulaire post (bv. consulaat).

Downloads


Contact

Greet Van Boxem

Administratief medewerker - vreemdelingenzaken
03 288 26 74
greet.vanboxem@hemiksem.be

Dienst Burgerzaken

Sint-Bernardusabdij 1
2620 Hemiksem

Tel: 03 288 26 70
E-mail: johnny.claes@hemiksem.be

Het Administratief Centrum is enkel open op afspraak, u kan voor een afspraak bellen naar 03 288 26 20 of mailen naar afspraken@hemiksem.be.

Op de dienst Burgerzaken kan je onder andere terecht voor allerlei identiteitsbewijzen, de aangifte van een pasgeborene of het plannen van een huwelijk.  Ook voor je rijbewijs moet je hier zijn.

Vraag je documenten op via het e-loket

Openingsuren

Maandag:
9.00u - 12.00u
Dinsdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u, 18.00u - 19.30u
Woensdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u
Donderdag - vrijdag:
9.00u - 12.00u
Zaterdag - zondag:
Gesloten
Deze dienst is gesloten op volgende dagen: 02/11/2020, 11/11/2020, 25/12/2020
Deze dienst is nu gesloten