Menu

Diensthoofd vrijetijdsdienst

Het leiden en coördineren van de vrijetijdsdienst die de disciplines jeugd, sport (incl. zwembad) en verenigingsleven (uitleendienst) omvat. 

Verzorgen van een efficiënte en effectieve dienstverlening inzake deze disciplines. Verantwoordelijk voor de overeenkomstige subsidie aanvragen en beheren hiervan. Verantwoordelijk voor de aanbieding en promotie van een evenwichtig vrijetijdsaanbod. Dit alles in samenwerking met de administratieve medewerkers vrijetijdsdienst en zwembad.

Deze dient de lokale dynamiek te ondersteunen en verder te ontwikkelen. Het diensthoofd vrijetijdsdienst ontvangt zijn opdrachten van de algemeen directeur en directeur algemene diensten en rapporteert hieraan. Hij/zij fungeert als eerste evaluator van de medewerkers op de vrijetijdsdienst.


Profiel en competenties

Profiel

vlotte taalbeheersing van de Nederlandse taal met communicatieve vaardigheden.

vlot omgaan met PC zoals nieuwe programma’s/functies

houder van een rijbewijs B

- uittreksel van het strafregister

Jobgerelateerde competenties

  • De socioculturele ontwikkeling bepalen of helpen bepalen en acties opzetten met groepen, organisaties, …
  • Informatie verzamelen (culturele eigenheden, belangen, ...) en een sociocultureel traject bepalen
  • De eigen deskundigheid ontwikkelen
  • Communiceren over de werking van de organisatie
    en de socioculturele activiteiten voorstellen aan de doelgroep
  • Socioculturele activiteiten, processen en projecten uitwerken volgens de visie van de organisatie of het (lokale) beleid
  • Activiteiten (groepsgesprekken, preventielessen, …) met de doelgroep samenstellen en begeleiden over thema’s die betrekking hebben op een democratische, rechtvaardige en duurzame samenleving
  • Het budget van een organisatie bepalen en opvolgen
  • Balans opmaken van de activiteiten, processen en projecten en dit meedelen en uitwisselen binnen het team of met partners
  • Socioculturele activiteiten, processen en projecten opstarten en opvolgen
  • Vrijwilligers ondersteunen
  • De gegevens over de activiteiten van de dienst of de organisatie opvolgen en analyseren
    Een vooruitgangstraject voorstellen
  • De activiteiten van een team coördineren
  • Een dienst of een organisatie leiden

Persoonsgebonden competenties

  • Zich kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden (flexibiliteit)
  • Leervermogen hebben
  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerken als hecht team
  • Regels en afspraken nakomen
  • Contactvaardig zijn
  • Omgaan met stress
  • Klantgerichtheid
  • Plannen (= ordenen)
  • Creatief denken (Inventiviteit) 

Aanbod en plaats tewerkstelling

Aanbod

Je komt terecht in een enthousiast en gemotiveerd team. Onze personeelsleden genieten van een interessante verlofregeling, kunnen goed hun work-life balans beheren en hebben extra-legale voordelen zoals maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering en een tussenkomst woon-werk verkeer.

Plaats tewerkstelling

GEMEENTEBESTUUR HEMIKSEM
Sint-Bernardusabdij 1
2620 HEMIKSEM                   

Vereisten

Vereiste studies

  • Professioneel (gerichte) bachelor (PBA)
  • gelijkwaardig door ervaring.

Werkervaring

  • Minstens 2 jaar ervaring

Talenkennis

  • Nederlands (zeer goed)

Rijbewijs

  • B

Contract

  • Vaste Job
  • Contract van onbepaalde duur
  • Voltijds
  • Dagwerk
  • Weekend 


Contact

Yves Peeters

Coördinator vrijetijdsdienst
03 288 26 90
yves.peeters@hemiksem.be