Menu


Voorwaarden

Om recht te hebben op deze uitkering moet je voldoen aan volgende voorwaarden:

  • Belgische nationaliteit bezitten
  • verblijven op het Belgisch grondgebied

Bedrag

De tegemoetkoming wordt berekend op jaarbasis maar wordt maandelijks uitbetaald.

De grootte van het bedrag hangt enerzijds af van de medische categorie en anderzijds van de gezinscategorie waaronder je valt. 

Procedure

  • Meld je bij de dienst Burgerzaken.
  • De aanvraag wordt elektronisch ingediend.
  • De nodige formulieren worden afgedrukt en meegegeven.
  • Nadat de dokter de medische formulieren ingevuld heeft, kan je jezelf opnieuw melden bij de sociale dienst, waar de overige documenten ingevuld worden en doorgestuurd worden naar de FOD Sociale Zekerheid.
  • De FOD Sociale Zekerheid zal je de beslissing per brief overmaken.
  • De betaling van de tegemoetkoming gebeurt door de FOD Sociale Zekerheid.

Wat meebrengen?

Je identiteitskaart of een volmacht voor personen die zich niet zelf kunnen aanmelden om de aanvraag in te dienen.

Downloads

pdf
Volmacht.pdf
Grootte: 136 KB

Contact

Johnny Claes

Administratief hoofdmedewerker
03 288 26 70
johnny.claes@hemiksem.be

Dienst Burgerzaken

Sint-Bernardusabdij 1
2620 Hemiksem

Tel: 03 288 26 70
E-mail: johnny.claes@hemiksem.be

Op de dienst Burgerzaken kan je onder andere terecht voor allerlei identiteitsbewijzen, de aangifte van een pasgeborene of het plannen van een huwelijk.  Ook voor je rijbewijs moet je hier zijn.

Openingsuren

Maandag:
9.00u - 12.00u
Dinsdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u, 18.00u - 19.30u
Woensdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u
Donderdag - vrijdag:
9.00u - 12.00u
Zaterdag - zondag:
Gesloten
Deze dienst is gesloten op volgende dagen: 25/05/2017, 26/05/2017, 05/06/2017, 10/07/2017, 11/07/2017, 21/07/2017, 14/08/2017, 15/08/2017, 01/11/2017, 02/11/2017, 03/11/2017, 11/11/2017
Deze dienst is nu gesloten