Menu

Beroepskaart

De beroepskaart voor vreemdelingen is een machtiging die de vreemdelingen toelaat om in België zelfstandige activiteiten uit te oefenen. 

Je leest er alles over op de website van de Federale Overheidsdienst Economie.

Ga naar de website van de FOD Economie

Aanvraag

Je moet je aanvraag tot het krijgen van een beroepskaart indienen bij:

  • de Belgische diplomatieke of consulaire post van jouw land van verblijf, indien je in het buitenland leeft;
  • een erkend ondernemingsloket naar keuze indien je beschikt over een geldig "attest van immatriculatie model A" of een "bewijs van inschrijving in het vreemdelingenregister".

Het aanvraagformulier kan je hier downloaden of afhalen bij het gemeentebestuur, evenals een document van goed gedrag en zeden. Met deze documenten kan je jezelf aanmelden bij een ondernemingsloket (kruispuntbank) of bij een consulaire post (bv. consulaat).

Downloads


Contact

Greet Van Boxem

Administratief medewerkster - vreemdelingenzaken
03 288 26 74
greet.vanboxem@hemiksem.be

Johnny Claes

Administratief hoofdmedewerker
03 288 26 70
johnny.claes@hemiksem.be

Dienst Burgerzaken

Sint-Bernardusabdij 1
2620 Hemiksem

Tel: 03 288 26 70
E-mail: johnny.claes@hemiksem.be

Op de dienst Burgerzaken kan je onder andere terecht voor allerlei identiteitsbewijzen, de aangifte van een pasgeborene of het plannen van een huwelijk.  Ook voor je rijbewijs moet je hier zijn.

Openingsuren

Maandag:
9.00u - 12.00u
Dinsdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u, 18.00u - 19.30u
Woensdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u
Donderdag - vrijdag:
9.00u - 12.00u
Zaterdag - zondag:
Gesloten
Deze dienst is gesloten op volgende dagen: 14/08/2017, 15/08/2017, 01/11/2017, 02/11/2017, 03/11/2017, 11/11/2017
Deze dienst is nu gesloten